Mikrotiğin 2014 yılı başlarında başlattığı ve stabil olarak kullanılmaya başlayan cloud DDNS çözümü sayesinde ücretsiz bir şekilde cihazınıza ip tanımlamasanız bile dışarıdan erişim gerçekleştirebilirsiniz .
genelde dyndns olarak bilinen ve paralıya dönüştürülen bu servisine alternatif olarak mikrotiğin üretmiş olduğu bu çözüm ile hızlı ve kullanışlı bir şekilde sabit ip adresiniz olmadan cihazınıza uzaktan dns tanımları yardımı ile erişebilirsiniz.

bu işlemi gerçekleştirmek için 2-3 kural yazmanız yeterlidir.
bu işlemi yaptıktan sonra artık cihazınıza ” 529c0491d41c.sn.mynetname.net” kendi cihaz isminiz ile erişebilirsiniz. cihaz ismi cihazın seri numarası + .sn.mynetname.net formatındadır.

kullanışlı ve işlevsel bir çözüm haline gelmiştir. ( arada bridge modda modem yok ise dmz yönlendirmesi yok ise çalışmaz )
cihaz kendi bilgilerini 60 sn de bir günceller , dns ‘in yaşama süresi 60 sn ‘dir (TTL ) 15 sn cloud sunucuya erişemez ise tekrar güncelleme için beklemektedir.

[wi@MikroTik] /ip cloud set ddns-enabled=yes
[wi@MikroTik] /ip cloud print
         ddns-enabled: yes
     update-time: yes
  public-address: 159.148.172.205
        dns-name: 529c0491d41c.sn.mynetname.net
          status: updated

son olarak

ip cloud set update-time=yes 
system clock set time-zone-autodetect=yes 

2 Responses

  1. Merhaba,

    Belirtmiş olduğunuz cloud ile mikrotik cihazlarıma erişmekte iken bugün (02.01.2016) saat 14:00 dan itibaren artık erişemiyorum. Ttnet ile yapmış olduğum telefon görüşmelerinde DNS lerinde bir problem olmadığını herşeyin stabil olduğunu söylediler. Fakat sistemimde kayıtlı bulunan 5 ad. mikrotik cihazına cloud üzerinden halen erişemiyorum. Yaptığım incelemede mikrotik cloud servisinde force update yaptığım zama vermiş olduğu hata mesajı Error : request timed out (istek zaman aşımına uğradı) mesajı veriyor. Ben sorunun Turk telekom DNS lerinde olabileceğini düşündüm. Diğer bir taraftan 8.8.4.4 DNS ip lerini denedim ama sonuç nafile yine update edemedi. Sizce sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?

    • merhabalar ;
      Cloud Servisleri ile ilgili mikrotik tarafında şikayet bildiren olmadı , ve aktif olarak tarafımızdan kullandığımız çalışan cloud servisler bulunmaktadır.
      eğer cihazınızın dns tanımlarında bir problem yok ve dışarı dns isteği yapabiliyorsa ( örn : /ping mikrotik.com ) eğer pinglere cvp veriyor ise cihazınız cloud servisine ulaşması gerekiyor (tabi başka bir engelleme söz konusu değil ise ) firewall ayarlarında out udp 53 ile ilgili bir engelleme var mı kontrol edebilirsiniz , sorunu analiz edebilmek adına gecici olarak firewall kurallarınızı pasif edip deneyebilirsiniz.
      saygılar .

Bir yanıt yazın